Archiwum‎ > ‎Rok szkolny 2016/2017‎ > ‎

Przedszkolaki z Glinki piszą książkę

opublikowane: 5 kwi 2017, 04:58 przez Żywień Joanna   [ zaktualizowane 26 wrz 2017, 07:19 ]
5 kwietnia 2017r.

Książka jest ponadczasowym dobrem, które niesie ze sobą wiele wartości. Bowiem to dzięki czytaniu lektur wzbogacamy swoją wiedzę, pobudzamy naszą wyobraźnię czy poszerzamy zasób słownictwa. Doskonale wiedzą o tym przedszkolaki z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z Oddziałami Integracyjnymi w Glince, które razem z wychowawczynią brały udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Wędrująca książka”.
W ramach projektu dzieci z grup Wiewiórki i Jeżyki zostały autorami własnej książki o przygodach Oli oraz współautorami 9 innych książek rozpoczętych przez kolejne przedszkola, biorące udział w projekcie. Zadaniem dzieci było napisanie początku swojej lektury, zilustrowanie go oraz wysłanie do kolejnego przedszkola. Tam z kolei dzieci dopisały dalszy ciąg i wysłały do kolejnej placówki. W ten sposób książka okrążyła 10 placówek w całym kraju i wróciła do Glinki dokończona przez inne dzieci, które zostały jej współautorami.
Dzieci z przedszkola w Glince wykonały portret Oli i nadały tytuł swojej książce- „Ola w Krainie Bajek”, który był inspiracją dla kolejnych autorów. Nasza książka wróciła do nas dokończona przez inne dzieci i będzie udostępniona zarówno dzieciom, jak i rodzicom.
Projekt spotkał się z bardzo dużym zaciekawieniem ze strony dzieci, które z wielką energią podeszły do pierwszego opowiadania, a potem z niecierpliwością oczekiwały przybycia kolejnych Oli.
„Wędrująca książka” to program rozwijania czytelnictwa i współpracy między placówkami oświatowymi pod patronatem MAC Edukacja, Wychowania w przedszkolu, Czasu dzieci, wydawnictwa Nowa Era, Bliżej przedszkola oraz Wójta Gminy Jonkowo. Autorką projektu jest pani Anna Tuczyńska.
Projekt ma za zadanie popularyzować czytelnictwo, przedstawiać jego walory i aspekty oraz pozyskiwać młode pokolenie do tego, aby stawało się aktywnym odbiorcą dzieł literackich oraz tych, które mają powstać. Projekt doskonale wpisuje się w Podstawę programową wychowania przedszkolnego.